Vytváření představ základních geometrických pojmů u žáků prvního stupně základní školy: čtverec a obdélník

Autoři

  • Irena Budínová Masarykova univerzita

Abstrakt

Žáci si vytváří představy o geometrických pojmech na základě své zkušenosti. Některé z představ, které si žáci vytvářejí v mladším školním věku, mohou být nesprávné, což může negativně ovlivnit žákovo budoucí pochopení pojmu. Rozvoj geometrického myšlení je dlouhodobá záležitost a vyžaduje neformální setkávání žáků s geometrickými pojmy a jejich vlastnostmi. První roky vzdělávání jsou velmi důležité, protože v této době je rozvíjeno intuitivní vnímání světa kolem nás. V tomto příspěvku ukážeme, jakým způsobem se vytváří představy o pojmech čtverec, obdélník a čtyřúhleník u žáků 4. ročníku ZŠ.

Publikováno

2017-12-12

Jak citovat

Budínová, I. (2017). Vytváření představ základních geometrických pojmů u žáků prvního stupně základní školy: čtverec a obdélník. Učitel Matematiky, 25(5). Získáno z https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/386

Číslo

Sekce

Původní odborné články